INŻYNIER – motocyklowe ciekawostki

INŻYNIER – motocyklowe ciekawostki

W 1993 roku, Francuz o imieniu Emile Leray, podróżował swoim Citroenem 2CV po marokańskiej pustyni. W wyniku przymusowej zmiany trasy, uszkodził go, na kamienistym bezdrożu. Niestety samochód nie nadawał się do dalszej jazdy, a do najbliższego miasta było zbyt daleko, żeby podróżować pieszo po pustyni.
Nie było wówczas ogólnodostępnych systemów GPS, ani komórek dla każdego obywatela. Pomysłowy Francuz postanowił, z części samochodowych oraz posiadanych narzędzi, zbudować… motocykl. Co lepsze, udało mu się to wyśmienicie, dzięki czemu uratował się w bardzo imponujący sposób. Emile dysponował bowiem skrzynką narzędziową, zapasami wody oraz jedzenia, a przede wszystkim odpowiednią wiedzą.

Wykorzystał uszkodzone zawieszenie, przednie koło, amortyzowane, przymocowane bezpośrednio do kierownicy, tylne standardowo jako napędowe. Napęd stanowiło bezpośrednie przeniesienie ruchu obrotowego silnika na oponę. Prędkość maksymalna wynosiła 20 km/h, ze względu na jazdę na biegu wstecznym. Było to wynikiem sposobu zamontowania silnika do ramy. Nowy pojazd miał siedzenie, wyklepane ze zderzaka i owinięte okleiną z deski rozdzielczej.
Na koniec Francuz aby spełnić choć po części przepisy ruchu, zamontował, na tył ramy, tablicę rejestracyjną. Udało mu się dotrzeć do drogi, gdzie policja pokierowała go do najbliższej miejscowości. Niestety nie obyło się bez mandatu, gdyż pojazd, jakim się poruszał, nie miał wiele wspólnego z zapisami w dowodzie rejestracyjnym. Ta nieprawdopodobna sytuacja, miała nawet swój sprawdzian, w programie Pogromcy Mitów na kanale Discovery Channel.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.